website cover (7).png

Coaching

Happiness Coaching, Relatie Coaching en KinderCoaching. Wat wil jij nu echt? Wat zijn jouw verwachtingen van jouw partner of kind en hoe communiceer je die van jou? Meer balans in werk/privé, doen wat bij je past en waar je blij van wordt en blijf ontwikkelen.

Employee Happiness

Your Next Chapter verzorgt Interne Coaching programma’s voor bedrijven met de focus op Verbinding, Relaties & Ontwikkeling. Naast deze structurele oplossing voor gelukkige werknemers is er ook een mogelijkheid tot Yoga@Work en organiseren van events en reizen.

Mindfulness op School

Waarom niet jong aanpakken? Mindfulness en Yoga Workshops voor kinderen om ze voor te bereiden op de toekomst. Leer ieder kind zijn eigen pad te volgen. Door te leren hoe onze gedachten, gevoelen en emoties werken zijn ze veel meer stressbestendig in de toekomst.


Connect, build & Move

The Chapters


Chapter 1 | Connect

Verbinding is heel bijzonder. Toch lijkt het soms alsof we er geen prioriteit meer aan geven. Aandacht voor de juiste momenten en gedachten, luisteren naar elkaar en bewust zijn van wie je bent en wat je doet. Hoe staat het met jou en de verbinding met jezelf en met anderen?


Chapter 2 | Build

Het bouwen van relaties is de volgende stap richting succes en plezier. Relaties zijn gebaseerd op vertrouwen, maar ook verwachtingen spelen een grote rol. Afspraken maken en effectieve communicatie zorgen voor balans. Wie ben jij in de relatie?


Chapter 3 | Move

Altijd in beweging om verder te ontwikkelen als mens en als organisatie. Samenwerking, flexibiliteit, actie en de wil om te leren helpt ons op weg naar het volgende hoofdstuk. Iedereen loopt wel eens vast. Wat doe jij op zo’n moment om alles weer te laten bewegen?

 
johnson-wang-515995-unsplash (1).jpg

Let’s meet

Inspiratie

Wil je meer weten? Lees hier meer over onder andere Happiness, Relaties, Persoonlijke Ontwikkeling, Employee Experience, Communicatie, Mindfulness of neem contact met mij op via het contactformulier en dan drinken we eens een kop koffie.

 
 
caju-gomes-500579-unsplash (1).jpg
 

Burn-out & Stress Preventie

Wat is Burn-out eigenlijk?

Eerst over stress.
Zodra je stress ervaart komt het stresshormoon cortisol vrij en wordt dit naar al je cellen gestuurd, ook naar je hersencellen. Hier start het veranderproces en wordt er bepaald welke genen sterker worden en welke gedimd worden. Zodra je langdurige stress ervaart kunnen zenuwcellen zelfs uitlopers intrekken en daardoor ontstaat er minder goed contact met andere zenuwcellen. Dit verandert dan ook het gehele netwerk.

In Jip en Janneke taal.
Teveel stress zorgt ervoor dat je sneller stress ervaart dan voorheen en het kan niet of moeilijk teruggedraaid worden. Al met al “You’re in big trouble if you keep on eating Stress”. Stop eating!

Wat is dan een Burn-out?
Natuurlijk heb je geen Burn-out als je een dag hoofdpijn hebt.
Daarentegen zijn er veel symptomen die op een Burn-out zouden kunnen wijzen. Als je bijvoorbeeld slecht slaapt, een opgejaagd gevoel ervaart, snel geïrriteerd bent, concentratieproblemen ondervindt, vaak boos en bang bent en aldoor vermoeid bent dan moeten er toch wel alarmbellen gaan rinkelen. Het gevoel dat het allemaal teveel is en dat weken lang. Belangrijk hier: neem de signalen van je lichaam serieus.

Wat doe je ertegen?
Een hele goede vraag die voor velen anders uitpakt. Dit is geheel afhankelijk van fase van de Burn-out. Wil je hier meer over lezen kijk dan op de pagina “Over Burn-out”.

 
One day or day One. You decide.
— Your Next Chapter
 
 
erol-ahmed-296514.jpg